Saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee Sateenkaaren erityiskoulun verkkosivustoa sateenkaarenkoulu.fi. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia.

Tämä verkkosivusto on julkaistu 21.12.2022. Saavutettavuusseloste on laadittu 19.12.2022 ja päivitetty 12.8.2024.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Sateenkaaren erityiskoulun www-sivuston kehittämisessä saavutettavuusvaatimukset on huomioitu alusta alkaen. Alustan tekninen toteuttaja on huolehtinut sivun saavutettavuudesta omalta osaltaan. Sateenkaaren koulu noudattaa WCAG-kriteeristön vähintään AA-tason ehtoja verkkopalvelussaan.

Sateenkaaren koulun verkkosivujen saavutettavuus on testattu Etelä-Suomen aluehallintoviraston toimesta 25.6.2024. Testauksen yhteydessä esille nouseet puutteet on korjattu tai niiden korjaustyö on aloitettu (Facebook-syötteen kuvien vaihtoehtoiset tekstit).

Ei-saavutettava sisältö

Kaikilta osin sivusto ei vastaa saavutettavuuden kriteereitä:

Sivustolla on asiakirjoja, joissa on saavutettavuuspuutteita. Näitä ovat muun muassa entiseltä Vaalijala.fi -sivustolta tuotujen pdf-tiedostojen joukossa. Lisäksi saavutettavuuspuutteita voi olla kolmannen osapuolen (Facebook ja Instagram) valokuvien linkkien vaihtoehtoisissa nimissä sekä videoiden tekstityksissä. Näitä puutteita pyrimme korjaamaan aktiivisesti ja uusimpien kuva- ja videoaineistojen kohdalla puutteet on korjattu.

Kehitämme saavutettavuutta

Teemme omavalvontaa ja testaamme sateenkaarenkoulu.fi -sivuston saavutettavuutta säännöllisesti. Kaikki vain koulun sivustoa varten tuotettu materiaali on pyritty toteuttamaan saavutettavassa muodossa.

Palaute

Voit antaa meille palautetta, jos huomaat sivustolla puutteita saavutettavuudessa. Lähetä palaute sähköpostitse satu.varpainen(at)sateenkaarenkoulu.fi. Huomioimme kaikki kehityskommentit ja jos olet pyytänyt vastausta, vastaamme sinulle mahdollisimman pian.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Valvova viranomainen on Etelä-Suomen aluehallintovirasto.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Etelä-Suomen aluehallintovirasto