Saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee Sateenkaaren erityiskoulun verkkosivustoa sateenkaarenkoulu.fi. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia.

Tämä verkkosivusto on julkaistu 21.12.2022. Saavutettavuusseloste on laadittu 19.122022.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Sateenkaaren erityiskoulun uuden www-sivuston (12/2022) kehittämisessä saavutettavuusvaatimukset on huomioitu alusta alkaen. Alustan tekninen toteuttaja on huolehtinut sivun saavutettavuudesta omalta osaltaan. Sateenkaaren koulu noudattaa WCAG-kriteeristön vähintään AA-tason ehtoja verkkopalvelussaan.

Ei-saavutettava sisältö

Uusi sivusto ei kaikilta osin vastaa saavutettavuuden kriteereitä:

Sivustolla on asiakirjoja, joissa on saavutettavuuspuutteita. Näitä on muun muassa entiseltä Vaalijala.fi -sivustolta tuotujen pdf-tiedostojen joukossa.

Kehitämme saavutettavuutta

Teemme omavalvontaa ja testaamme sateenkaarenkoulu.fi -sivuston saavutettavuutta. Alusta alkaen kaikki vain koulun sivustoa varten tuotettu materiaali on toteutettu saavutettavassa muodossa.

Palaute

Voit antaa meille palautetta, jos huomaat sivustolla puutteita saavutettavuudessa. Lähetä palaute sähköpostitse satu.varpainen(at)sateenkaarenkoulu.fi. Huomioimme kaikki kehityskommentit ja jos olet pyytänyt vastausta, vastaamme sinulle mahdollisimman pian.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Valvova viranomainen on Etelä-Suomen aluehallintovirasto.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Etelä-Suomen aluehallintovirasto